Skip to Content

Project Studio T Business Café (2009)

Primaire Projectdoelstellingen:

- Toename van interesse voor ondernemerschap als loopbaanoptie  
- Versterking van ondernemende attitude bij studenten en docenten
- Wegnemen van drempels t.a.v. beeldvorming m.b.t. ondernemerschap
- Inspireren / stimuleren van jongeren buiten het netwerk
- Versterking van de koppeling tussen onderwijs en praktijk
 
Project outline
Om de integratie van leren ondernemen in onderwijs verder uit te bouwen is in het schooljaar 2009-2010 gestart met het project ‘Studio T Business Café’. ‘Studio T Business Café’ is de naam van een nieuw op te richten businessclub (‘Studio T Business Club’), opgericht en gerund voor en door studenten. Het ‘Studio T Business Café’ (SBC) is de fysieke ontmoetingsplaats voor studenten en startende ondernemers (max. 3 jaar ingeschreven KvK) om van elkaar te leren.

In het SBC worden door de studenten zelf bijeenkomsten georganiseerd, waarbij ondernemers worden uitgenodigd te vertellen (en geïnterviewd te worden) over hun ervaringen rond wisselde thema’s. Daarnaast presenteren studenten tijdens deze bijeenkomsten de resultaten van verschillende deelprojecten t.a.v. ondernemersactiviteiten binnen dit concept.

Kengetallen projectomvang
Omzet: € 195.000,- (subsidie € 146.000,-). Betrokken studenten: 90 Totaal gerealiseerde student belastingsuren (SBU): 44.700 uur. Gerealiseerde docent-uren (DBU): 3.300 uur.
Belangrijkste betrokken organisaties: Festival Mundial Producties, Hoppe Food Group, Van der Laan FBA, Edel Consult, Aim Advies, Jonge Ondernemers Sociëteit Tilburg (JOST), CVB Helicon Opleidingen, Fontys Hogescholen.